معرفی جاهای دیدنی امارات 2022

جاذبه های گردشگری امارات | تور امارات ۲۰۲۲

“جاذبه های گردشگری امارات”


جاذبه های گردشگری امارات – کمتر کشوری هست که باوجود وسعت کم دارای جاذبه های گردشگری فراوان باشد. امارات متحده عربی یکی از همین کشور های نسبتا کوچک اما در زمینه جاذبه های تاریخی و فرهنگی، بسیار غنی می باشد.
جاذبه های گردشگری امارات، موجب شده تا به دفعات، نام این کشور در کتاب گینس، رکوردار باشد.

در ادامه این سری از مطالب مجله گردشگری “بلیط اینجا” به معرفی و بررسی تعدادی از بهترین جاذبه‌ های گردشگری امارات متحده عربی خواهیم پرداخت؛ با کسب آگاهی در رابطه با جاذبه های دیدنی امارات، میتوانید از سفر به این منطقه، تجربه بهتری داشته باشید و با برنامه ریزی عالی، امکان بازدید از اغلب آنها را بدست خواهید آورد پس تا انتها همراه “بلیط اینجا” باشید.

  • شماره همراه پشتیبانی پرواز :  ۰۹۰۱۳۱۱۹۰۳۶
  • پشتیبانی پرواز خارجی: ۰۹۰۱۳۱۱۹۰۳۶
  • پشتیبانی قطار : ۰۹۰۳۳۱۱۹۰۳۶
  • هتل و تور : ۰۹۰۲۳۱۱۹۰۳۶
  • ایمیل : mhammad1366@yahoo.com

-تور سافاری در بیابان های امارات:


از محبوب ترین تورهای گردشگری در کشور امارات، تورهای سافاری بیابان و کویرگردی هستند.
با قدم گذاشتن در این منطقه به خوبی متوجه خواهید شد که امارات، چه سرگذشتی داشته و قبل از حضور آسمان خراش ها، فرهنگ و بنای اصلی این کشور به چه شکلی بوده است. فرصت تماشا و عکس برداری از غروب بی نظیر بیابان های امارات نیز برای بازدیدکنندگان فراهم است.

بخش جذاب دیگر این تور ها، فرصت اقامت در چادرهایی با سبک چادرهای اعراب بادیه‌نشین میباشد؛ همچنین مسافران در جریان این تور میتوانند شاهد مراسمات، جشن ها و رقص های محلی مردم این منطقه باشند و غذاهای سنتی آنجا را تست کنند.

صحراهای امارات

-سریع‌ترین ترن هوایی دنیا:


اگر طرفدار هیجان و سرعت هستید، پیشنهاد میکنیم که فرصت های ایجاد شده در امارات را از دست ندهید.
از جاذبه های مهم گردشگری در امارات، وجود سریع‌ ترین ترن هوایی دنیا در پارک سرپوشیده دنیای فراری امارات میباشد.

نام این ترن هوایی Formula Rosa است و دارای سرعت ۲۴۰ کیلومتر در ساعت است و در مدت زمان پنج ثانیه شما را به این حد از سرعت خواهد رساند. البته شهربازی دنیای فراری، شامل وسایل بازی و سرگرمی های دیگر و نیز آیتم های مهیج و متفاوت بسیاری است، اما ترن هوایی سرعتی امارات نقش بسزایی در شهرت این پارک ایفا کرده است.

-شهر ارواح در راس‌الخیمه:


پیشنهاد میکنیم، فقط اگر خود را فردی شجاع میدانید پا به این جاذبه گردشگری در امارات بگذارید و از چنین فضای هیجان انگیز و ترسناکی بازدید کنید.

همانطور که گفته شد شهر ارواح نیز از دیگر جاذبه های گردشگری امارات شمرده میشود که در منطقه راس‌الخیمه واقع شده است.سالهاست که این روستا به یک منطقه متروکه و خالی از سکنه تبدیل شده است و در حال حاضر، جز خرابه‌ ای فرسوده از آن باقی نمانده است.

البته جالب است بدانید که در قدیم، این روستا را با نام اصلی آن یعنی الجزیره‌ الحمراء می خواندند. پیشینه تاریخی این روستا به قرن چهاردهم میلادی میرسد و مکانی تاریخی محسوب میشود.

جاذبه های امارات - شهر ارواح

بزرگ‌ترین جزیره مصنوعی دنیا:


وسیع ترین جزیره مصنوعی که تابه حال در دنیا ساخته شده است، جزیره ای واقع در امارات، به نام نخل جمیرا میباشد. این مجمع‌ الجزایر در اصل از سواحل دبی به‌ سمت دریا امتداد یافته است.

خوب است بدانید که تعدادی از بهترین رستوران‌ ها و هتل‌ های شهر دبی نیز در این جزیره ساخته شده اند؛ در این جزیره، هنگام‌ غروب میتوان به زیبا ترین و خاص ترین تصاویر، دست پیدا کرد و یکی از خاطره انگیزترین تجربیات را در سفر به امارات، رقم زد.

جزیره نخل جمیرا امارات

-مسجد البدیه قدیمی‌ترین مسجد امارات:


مسجد البدیه در فجیره امارت قرار گرفته است و سابقه تاریخی آن به سده پانزدهم باز می گردد. با وجودی که از زمان تشکیل و به رسمیت شناخته شدن کشور امارات،تنها ۵۰ سال میگذرد اما این مسجد با چنین قدمتی، جزء کم یاب ترین آثار تاریخی امارات محسوب میشود.

فاصله زمانی این مسجد تا دبی با وسیله نقلیه، تنها دو ساعت است. پیشنهاد میکنیم اگر علاقمند به شناخت فرهنگ و تاریخچه اقلیم های مختلف هستید، هنگام سفر به امارات، بازدید از مسجد البدیه را از یاد نبرید.

مسجد البدیه امارات - تور امارات 1401

-پیست مسابقات فرمول۱:


پیست یاس مارینا مکان تخصصی اجرای مسابقات فرمول یک معرفی میشود. از جذابیت های این پیست، حضور بسیاری از نام‌ های آشنای جهان در این پیست برای شرکت در مسابقات فرمول یک میباشد.

نکته ای که این پیست مدرن و جذاب را نسبت به سایر پیست ها متمایز و منحصر به فرد می کند این است که امکان پیاده روی و یا دوچرخه سواری در مسیر های مخصوص داخل این پیست به صورت رایگان وجود دارد.

البته گردشگرانی که دوچرخه به همراه ندارند میتوانند با اجاره دوچرخه از ایستگاه های موجود در این مکان، لذت دوچرخه سواری در چنین پیستی را تجربه کنند.

-رشته کوه حجر:


از دیگر جاذبه های گردشگری امارات که از جنس طبیعت این خطه است، رشته کوه حجر می باشد. کوه های حجر در دل بیابان های امارات قرار گرفته اند و مرکز حیات وحش امارات متحده عربی را تشکیل داده اند.

مسیر دسترسی به این کوه ها را جاده های پر پیج و خم، میسر کرده اند به گونه ای که در حین عبور از این مسیر، راهی شبیه به ترن هوایی را طی خواهید کرد. از جذابیت های مسیر نیز وجود آبادی ها و روستاهای کوچک و باصفا در طول مسیر است.

تور امارات 2022 - کوه حجر امارات

-کوه جیص:


شاید برایتان جالب باشد اگر بگوییم در فهرست مهمترین جاذبه های گردشگری امارات، مرتفع ترین جاذبه طبیعی امارات یعنی کوه جیص قرار گرفته است.

جبل جیص به عنوان بلندترین قله امارات، واقع در راس الخیمه امارات میباشد و طی پروژه های عمرانی و احداث جاده و تعبیه امکانات رفاهی جهت بهبود کیفیت بازدید از این جاذبه طبیعی، جاده پر پیچ و خمی در دل کوه ایجاد شده که بازدیدکنندگان را به قله کوه می رساند.

مناظر شگفت انگیزی با چشم انداز دریا را میتوان در بالای جاده پیدا کرد. اگر از مشتاقان کوهنوردی هستید و وجود چنین فرصتی را غنیمت میشمارید و از حضور در طبیعت کوهستانی و تماشای زیبایی های بی بدیل آن لذت میبرید، سر زدن به کوه جیص را از یاد نبرید.

نکته جالب توجه درمورد این کوه، وجود طولانی ترین زیپ لاین جهان در آن است. اگر عاشق ارتفاع و هیجان های این چنینی هستید حتما به سراغ زیپ لاین کوه جیص بروید و مسیر بیش از دو کیلومتر را از بالای قله با سرعت نزدیک به ۱۲۰ کیلومتر در ساعت تجربه کنید.

البته توجه داشته باشید که برخلاف هوای گرم و مرطوب امارات، در این منطقه به خاطر قرار گیری در ارتفاعات کوهستانی، احتمال برودت هوا و مخصوصا بارش برف در فصل های سرد سال زیاد است.

ویراستار: خانم الهام نورمحمدی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها